نظر ائمه اهل البیت(ع)در باره غلو و غالیان(بحث تهمت غلو و غالی بود

نظر ائمه اهل البیت(ع)در باره غلو و غالیان(بحث تهمت غلو و غالی بودن به شیعه)


ائمه اهل البیت(ع)با شدت تمام با پدیده غلو و غالیان مخالفت نموده اند،در این باره احادیث بسیاری از انان روایت شده است .علامه مجلسی(ره)حدود یک صد حدیث را در بحار الانوار روایت کرده است،نمونه هایی از آنها را در اینجا نقل میکنیم:
امام صادق(ع)فرمود:(احذرو علی شبابکم الغلاه لا یقسدوهم فان الغلاه شر خلق الله،یصغرون عظمه الله و یدعون الربوبیه لعباد الله....){2} بر جوانان خود از خطر غالیان بیمناک باشید،مبادا عقاید آنان را تباه سازند، زیرا غالیان بدترین خلق خدا می باشند عظمت خدا را کوچک دانسته .و برای بندگان خدا قایل به ربوبیت  میشوند.
2)نزد امام صادق (ع) از غالیان سخن به میان آمد، حضرت فرموداز هرگونه مجالست با آنها بپرهیزید.
3) در جای دیگر فرمود:لعنت خدا بر کسی باد که ما را پیامبر بداند.{3}
4)امام رضا(ع)فرمودند:غالیان کافر و قائلان به تفویض مشرکند.{4}
هرکس با آنان مجالستت کند ، و با آنان پیمان زنا شویی برقرار کند یا آنان را امین بداند و سخن آنها را تصدیق کند از ولایت خداو ولایت رسول خدا(ص)و ولایت اهل البیت(ع)او بیرون می رود.{5}
این روایات و دهها نمونه دیگر به خوبی بیانگر مخالفت شدید ائمه اهل البیت(ع)با غالیان میباشد. همان گونه که دانشمندان و متکلمان امامیه نیز غالیان را کافر و مشرک دانسته و از آنان تبری جسته اند.
با وجود این تصریحات جای بسی تعجب و تاسف است که گاهی از طرف افرادی مغرض یا ناآگاه ،شیعه امامیه به غلو در مورد ائمه  معصوم(ع)متهم میگردد.گاهی این اتهام از آنجا ناشی میشود که به حقیقت غلو توجه نشده و در نتیجه،برخی اعتقادات شیعیان نسبت به پیشوایان معصوم(ع)مانند اعتقاد به عصمت آنان ، داشتن کرامات و اعجاز؛و عالم بودن به امور غیبی با اذن و مشیت الهی ، به عنوان غلو در حق آنان به شمار آمده است.
اللهم عجل لولیک الفرج
پاورقی:
{2}:بحار الانوار:25:265 به نقل  از امالی شیخ طوسی
{3}: همان ص 296
{4}:مقصود از تفویض این است که کسی بر این عقیده باشد که امر خلق و رزق بندگان به ائمه (ع)واگذار شده است.
{5}:بحار الانوار:273:25، به نقل از عیون اخبار الرضا(ع).

برچسبها:
شیعه،اعتقادات شیعه،تهمت غلو به شیعه و شیعیان،شیعیان،پاسخ شبهات اهل سنت به شیعه،اهل سنت و شیعه، شیعه و سنی،اختلافات شیعه و سنی،آموزش مداحی،آمموزش دعا خوانی،آنچه یک مداح باید بداند،ذاکر و مداح،پاسخ شیعه،پاسخ به شبهات توسط شیعه،قرآن و سنت،اهل البیت(ع)، دانلود میلاد مام علی (ع)، حضرت علی (ع)،امام صادق (ع)، احادیث امام صادق(ع) ، احادیث امام رضا(ع)،پاسخ شیعه به وهابیت،فرقه وهابیت،دانلود سبک جدید مداحی 91  92،دانلود سبک مولودی جدید حضرت علی(ع)

تهمت غلو و غالی بودن به شیعه

تهمت غلو و غالی بودن به شیعه

اشاره:

یکی از پدیده های انحرافی که در حوزه ی اعتقادات دینی در جهان اسلام رخ داده است پدیده غلو و ظهور غالیان است.آنان کسانی بودند که در حق پیامبر(ص)یا مولایم علی بن ابیطالب(ع)و ائمه اهل البیت(ع)یا افراد دیگر به الوهیت ،و حلول خداوند در آنها ، و با اتحاد خداوند  با آنان قایل شده اند.طبق گزارش های تاریخی ،بیشترین غلو در جهان اسلام در مورد مولایم امام علی(ع)و در حق او صورت گرفته است.شیخ مفید(ره)در مورد غلات گفته است:(عده ای از متظاهران به دین اسلامنند که در حق امیر المومنین(ع) و امامان از ذریه او قایل به الوهیت و نبوت شدند.آنان گمراه و کافرنند(امیرالمونین(ع) به قتل آنان دستور داده استو ائمه اهل البیت(ع)آنان را کافر و خارج ازز دین دانسته اند.{1}
نشانه های غلو:
غالیان در جهان اسلام عقایدی داشتندکه برخی از آنهابا عقاید مذاهب اسلامی همانند بودند. ولی عقایدیکه از ویژگی های آنان بود و نشانه های غلو به شمار میروندعبارتند از:
1)اعتقاد به الوهیت پیامبر اکرم(ص)یا مولایم امیر الومنین(ع)یا یکی از ائمه اهل البیت(ع)،یا فرد دیگری.
2)اعتقاد به اینکه تدبیر جهان به پیامبر اکرم(ص)یا امیر المونین(ع)یا ائمه اهل البیت(ع)یا افراد دیگری واگذار شده بود.
3)اعتقاد به نبوت امیر المونین(ع)یا ائمه دیگر ،یا فردی از امت اسلامی.
شیخ مفید (ره)در مورد نشانه های غلو گفته است:(در علامت غلو همین کافی است که فردی نشانه های مخلوق بودن را در پیشوایان معصوم(ع)نفی کند و به الوهیت آنان قایل شود)


پاورقی:
{1}:تصحیح الاعتقاد،ص109

برچسبها:
شیعه،اعتقادات شیعه،تهمت غلو به شیعه و شیعیان،شیعیان،پاسخ شبهات اهل سنت به شیعه،اهل سنت و شیعه، شیعه و سنی،اختلافات شیعه و سنی،آموزش مداحی،آمموزش دعا خوانی،آنچه یک مداح باید بداند،ذاکر و مداح،پاسخ شیعه،پاسخ به شبهات توسط شیعه،قرآن و سنت،اهل البیت(ع)، دانلود میلاد مام علی (ع)، حضرت علی (ع)،امام صادق (ع)، احادیث امام صادق(ع) ، احادیث امام رضا(ع)،پاسخ شیعه به وهابیت،فرقه وهابیت،دانلود سبک جدید مداحی 91  92،دانلود سبک مولودی جدید حضرت علی(ع)

علت غیبت امام زمان از نگاه آیت الله بهجت

علت غیبت امام زمان از نگاه آیت الله بهجت

مرحوم آیت الله العظمی 'محمدتقی بهجت' که دوای دردها را در دعای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) می دانست، فرمود: مهمتر از دعا برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج)، دعا برای بقای ایمان و ثابت قدم بودن در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور اوست.
به گزارش ایرنا، امروز جمعه - ۲۷ اردیبهشت ماه - مصادف با چهارمین سالگرد عروج ملکوتی عارف وارسته و سالک الی الله آیت الله بهجت است؛ فقیهی که عمر خود را برای تبلیغ معارف دینی و هدایت عابدان و رهپویان حقیقت صرف کرد.

به اعتقاد این مرجع تقلید، اگر برای فرج دعا می کنید، نشانه آن است که هنوز ایمانتان پا برجاست، زیرا در آخرالزمان گرفتاری اهل ایمان خیلی سخت می شود.

وی با بیان اینکه 'سبب غیبت امام زمان(عج) خود ما هستیم' به روایتی اشاره کرده و فرمود: بیشتر کسانی که اعتقاد به امامت آن حضرت دارند، او را انکار می کنند. یعنی بیشتر مردم از اعتقاد و ایمان به امامت برمی گردند.

ادامه مطلب ...

عواقب گناه از منظر مبارک امام صادق(ع)

امام صادق علیه السلام فرمودند:

گناهی که نعمت را تغییر می دهد:      تجاوز و سر کشی است

گناهی که پشیمانی می اورد:     قتل است

گناهی که کیفرهای الهی را فرود می اورد:ستم است

گناهی که پرده را می درد:     شراب خواریست

گناهی که روزی را بند می اورد:       زناست

گناهی که مرگ را جلو می اندازد:      قطع رحم

گناهی که مانع اجابت دعا می شود:  ازردن و نافرمانی پدر ومادر است

معانی الخبار صدوق


برچسبها:

گناه،آلودگی،عاقبت گنه کار،گناهان کبیره

معجزه ای بزرگ

اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ


عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه عزیزان


اقدام جسورانه و ملحدانه خیره سران  فرقه ضاله و گمراه وهابی در تعرض به مرقد و پیکر مطهر حجر بن عدی(ره)از صحابی پیامبر اعظم (ص) و یار وفادار حضرت علی ابن ابی طالب(ع) و همچنین تعرض به بارگاه جعفر بن ابی طالب (ره) برادر گرانقدر آقا و مولایمان حضرت علی(ع) را محکوم کرده و به ساحت مقدس امام زمان(عج) وبا همه مسلمانان و شیعیان و دوستاران قرآن و اهل البیت(ع) ابراز همدردی  مینماییم.


این گروه و فرقه تروریست و گمراه که دست نشانده و ساخته شده انگلیس میباشند و قصد نابودی اسلام را دارند به خیال باطل و عقیده های پوچ خود گمان میبرند شیعیان و محبین اهل البیت(ع) با امثال این جنایات دست از عقاید پاک و بر حقشان بر میدارند ولی به قول شاعر :(حسود کور در خواب و خیاله........من و دل کندن از حیدر محاله .

در حالی که این جسارتها و تحقیرها هرگز از مقام اخروی آنان نمی کاهد بلکه موجب رفعت شان و علو درجات آنها می گردد که شاعر گفته:

اگر افتاده ای غم مخور که افتادگی موجب رفعتت گردد

مگر نه این است که هر بنایی تا ویران نشود ،آباد  نمی گردد.

و خداوند سبحان و بلند مرتبه را شکر میگوئیم که دشمنان ما را از افراد احمق قرار داد.


مگر مادر مظلومه مان نیست که مزارش بعد از هزار و خورده ای سال مخفی است ولی مادرمان حضرت زهرا(س) و همچنین پیامبر مکرم اسلام(ص) و اوصیای بر حقش در قلوب ما جای دارند و ان شالله شاهد عشق ورزی  هر چه بیشتر روز افزون به این خاندان باشیم .

در پایان معجزه ای را به نقل از کتاب تاریخ وهابیت نوشته علی اصغر فقیهی از انتشارات مجمع جهانی اهل البیت(ع) نقل میکنیم:

وهابیان بی فرهنگ و ترئریست در اثنای هدم قبور ،وقتی به قبر مطهر عبد الله بن عباس بن عبد المطلب رسیدند،درصدد بر آمدند قبر شریفش را نبش کرده،جسد مقدسش را در آورند و طعمه حریق سازند .

چون ضریح از روی قبر شریفش برداشتند، عطر روح افزائی در اطراف پیچید وهابیان از مشاهده این کرامت بر قساوتشان افزودند و گفتند:

(اینجا باید شیطان بزرگی آرمیده باشد ،دیگر نباید با نبش قبر وقت گذرانی کرد ، مناسبتر اینکه قبر را با همه محتویاتش طعمه حریق سازیم !)

این سخنان پوچ و هذیان گونه را بر زبان جاری ساختند ،برگشتند،پس از مدتی باروت زیادی فراهم کرده به قصد منفجر کردن قبر شریف باز گشتند. اما باروت کار نکرد و عاملان خسران مال ، پس از مشاهده این کرامت از تصمیم خود منصرف شدند پس از این واقعه سالها قبر شریف این صحابی بزرگ بدون ضریح ماند .سرانجام شادروان سید یاسین افندی تبرکا ضریحی بر فراز قبر آن صحابی بزرگ بنا نهاد. بله عزیزان این گونه کرامات و معجزات زیاد بوده ولی چه سود دشمن ما احمق است و یا  از عقاید پوک و پوچ و هذیانی خود دست بر نمیدارند ان شالله با ظهور دولت یار این وحشی ها به سزای اعمالشان خواهند رسید در خاتمه از عزیزانی که این پست را مطالعه کردند درخواست داریم نظرات خویش را در این موضوع بیان کنند .

دوستار همه ادمهای با محبت هستیم . یا علی مدد


اللهم عجل لولیک الفرج 


بر چسبها:

حجر بن عدی ، وهابیت ، تاریخ وهابیت،فرقه ضاله و گمراه وهابیت، سلفی ها،مرقد حجر بن عدی،