توسل در قرآن

توسل در قرآن



لفظ (الوسیله) دو بار در قرآن آمده است،یکبار در سوره مائده، آیه 35 :....وابتغوا الیه الوسیلۀ ..و بار دیگر در سوره اسراء، آیه 57(اولئک الذین یدعون یتبغون الی ربهم الوسیلۀ)اکنون به برخی از آیاتی که دال بر توسل اند، اشاره میکنیم:1. آیه توسل:(یا ایها الذین آمنوا اتقوالله و ابتغوا الیه الوسیلۀ وجاهدوا فی سبیله لعلکم تفلحون، (.  مائده( 5)، آیه 35 ) ای کسانی که ایمان آورده اید، از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید و وسیله ای برای تقرب به او بجویید و در راه او جهاد نمایید،باشد که رستگار شوید.در این آیه امر شده است که آدمی برای تقرب الهی وسیلهای بجوید. انسان مادی نمیتواند بدون وسیله لازم به خدا نزدیک شود و به مقام قرب الهی برسد، بلکه واسطهای لازم است که او را به این مقام برساند. این واسطه میتواند عبادت و کارهای نیک باشد و انسان به کمک نماز، روزه، حج و اعمال خیر دیگر به خداوند متعال نزدیک شود. همچنین این واسطه میتواند محبت اولیای خدا باشد که خود او تأکید نموده است:(قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی)(شوری (42) آیه 23).انسان با توسل به کسانی که محبوب خدا هستند، مانند پیامبران و معصومان و مؤمنان صالح، به تقرب الهی دست مییابد.در آیه مذکور واژه(الوسیله) مطلق آمده است .پس هر چیزی که مرضی و مورد توجه خدا باشد، میتواند وسیله قرار گیرد.حال ممکن است این وسیله از نوع افعال باشد، مانند نماز، روزه، حج، جهاد، یا از انواع اشخاص باشد، مانند انبیا و اولیای خدا، یا از نوع اشیا باشد، مانند کعبه، حجرالاسود، مقام ابراهیم و قرآن. خلاصه هر چیزی که ما را به خدا نزدیک کند و ما را به یاد خدا بیندازد، میتواند وسیله قرار گیرد. مثلًا درباره اولیای خدا از پیامبر گرامی چنین روایت شده  است:
 
ادامه مطلب ...

انواع توسل

انواع توسل


با ژرفنگری در منابع اسلامی به این نتیجه میرسیم که هیچ یک از دانشمندان اسلام توسل جستن را ممنوع نمیدانند. حتی ابن تیمیه نیز که بزرگترین ناقدان توسل است، بعضی از انواع آن را جایز میشمارد. در اینجا لازم میدانیم قبل از ورود به بحث و مقایسه بین فریقین، انواع توسل را به طور اجمال ترسیم نماییم. توسل به طور کلی به سه نوع تقسیم میگردد: الف. توسلهای مشروع: توسل به ذات خدا، اوصاف خدا، ایمان و اعمال نیک، قرآن، توسل به نبی اکرم(ص) در روز قیامت و آثار و دعا و محبت آن حضرت در زمان حیات آن جناب، دعای برادر مؤمنان، انبیا و اوصیا در زمان حیات آنان. ب. توسلهای غیر مشروع: توسل به طاغوت، بتها و نیز توسل به انبیا و اوصیا با این اعتقاد که آنها مستقلاند. ج. توسل مورد اختلاف: توسل به حق نبی در حیات برزخی، توسل به دعای نبی و آثار نبی و اولیا در حیات برزخی آنان. بحث اساسی ما در مورد آخر است؛ زیرا نوع اول را همه مشروع میدانند و نوع دوم را همه دانشمندان ممنوع میشمارند.

لینکهای پیشنهادی:

معنای واژه توسل (وسیله)

بحث توسل

ازدواج سنت پیامبر اعظم(ص)

مسئله توسل به اولیای الهی

زیارت از دیدگاه اسلام

صفویان به زور ایرانیان را شیعه کردند

معنای واژه توسل(الوسیله)

معنای واژه توسل(الوسیله)


 


واژه شناسان توسل (وسیله ) را این چنین معنی کرده اند:

درجه، قربت، منزلت نزد خدا [ابن منظور، لسان العرب، ج 15 ، ص 301 ؛ فراهیدی، خلیل احمد، کتاب العین، ج 3، ص 1951 ؛ ابن سیده ابی الحسن علی بن  اسماعیل، المحکم و المحیط الاعظم، ج 8، ص 612 ؛ محمد فخرالدین طریحی، المجمع البحرین، ج 3، ص 1935


جستن، رغبت (ابن فارس احمد، معجم المقایس اللغۀ، ج 6، ص 110)


توسل جستن شیء با رغبت (راغب اصفهانی، مفردات الفاظ القرآن، ص 523)


شیء ای که به توسط آن به غیر نزدیک شوند(جوهری، الصحاح، ج 5، ص 1841 ؛ فیومی، مصباح المنیر، ص 660)


تقرب و نزدیکی(قریشی، سید علیاکبر، قاموس القرآن، ج 5و 7،ص 218)

با توجه به معانی مختلف و مشترک توسل و وسیله،
میتوانیم در یک جمله کوتاه بگوییم: توسل این است که عملی را با شوق و رغبت برای رسیدن به قرب خدا انجام دهیم. بر این اساس، معنای اصطلاحی توسل این است که عبد چیزی یا کسی را در پیشگاه باری تعالی واسطه کند تا خداوند عالم دعای او را بپذیرد و او به مطلوب خویش برسد. به ترسیم دیگر، میتوانیم بگوییم، وسیله هر چیزی است که آدمی را به خدا نزدیک میکند. به اعمال نیک، ترک منهیات، دعا، واسطه جستن به اسمی از اسمای الهی و صفتی از اوصاف خداوندی یا مؤمن صالح، وسیله اطلاق میشود

(آلوسی، سید محمود، تفسیر روح المعانی، ج 6، ص 126  128)

بنا بر این وسیله را چنین تعریف کرده اند:

اسم لکل ما یتوصل به الی مرضاة الله من علم و عمل

رشید رضا، محمد، تفسیر القرآن الکریم(المنار)، ج 6، ص 307


لینکهای پیشنهادی:


انواع توسل


زیارت از دیدگاه اسلام


مسئله توسل به اولیای الهی


کتاب خواندم شیعه را نابود کنم،شیعه شدم!


بحث توسل

 مقدمه ای بر بحث توسل


 

واژه توسل دوبار در قرآن کریم آمده است این واژه به معنای تقرب جستن، منزلت جستن و نزدیک شدن به غیر توسط چیزی، به کار رفته است. با ژرفنگری در منابع اسلامی به این نتیجه میرسیم که توسل انواع فراوانی دارد. بعضی از انواع توسل، به اتفاق همه دانشمندان اسلام جایز، بعضی از آن ممنوع و حرام و بعضی دیگر مورد اختلاف است. توسل به حق نبی، توسل به آثار نبی و توسل به دعای نبی و اولیای الهی بعد از حیات، از انواع اختلافی است. از روایات اسلامی استفاده میشود که توسل جستن به ذات نبی و آثار آن حضرت و اولیای الهی هیچ اشکالی ندارد. از زمان صدر اسلام نیز سیره صحابه، تابعین و مسلمانان همین بوده است؛ ولی در قرون بعد، افرادی از جمله ابن تیمیه این امر را ممنوع اعلام کردند که شکاف بزرگی بین مسلمانان ایجاد شد. محمد بن عبدالوهاب نیز در قرن دوازدهم آن را تشدید نمود و این مسئله باعث اختلاف میان مسلمانان شد.


صفویان به زور ایرانیان را شیعه کردند

صفویان به زور ایرانیان را شیعه کردند
 

سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم(ص)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال 16 هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم.

 
ادامه مطلب ...

شیعه شده سیبریایی از شیعه شدن خود می گوید: علمای روسیه می گفتند شیعیان قرآن دیگری دارند


شیعه شده سیبریایی از شیعه شدن خود می گوید: علمای روسیه می گفتند شیعیان قرآن دیگری دارند!





«آنتون وسنین» جوان روسی است که در خانواده ای مسیحی به دنیا آمده است. وی پس از مدت ها تحقیق و مطالعه درباره مذاهب اسلامی بویژه مذهب تشیع، به این مذهب حق ایمان آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) «آنتون وسنین» در سال 1404ه برابر با 1984 م در «سیبری» روسیه متولد شد و در یک خانواده مسیحی بزرگ شد و در ماه محرم سال 1423ه برابر با 2002 م به مذهب حق شیعه ایمان آورد.


داستان شیعه شدن آنتون

آنتون درباره شیعه شدن خود می گوید: در نوجوانی به کلیسا می رفتم اما عقاید مسیحی را عقایدی عقلی نمی دیدم و گمان می کردم که قادر نیست نیازهای فطری مرا سیراب کند. سوالات عقیدتی زیادی در درونم وجود داشت که علمای مسیحی از دادن پاسخ های قانع کننده به آن ناتوان بودند.

وی ادامه می دهد: حدود سال 1421 برابر با 2001م و پس از اتمام دوران دبیرستان به مسکو رفتم و در آنجا با برخی علمای دینی از ادیان مختلف مانند یهودی و اسلامی دیدار کردم و از آنها کتاب هایی را گرفتم و به کشورم بازگشتم. پس از بازگشت به سیبری، شروع به خواندن این کتاب ها کردم . همین موقع بود که برآیم روشن شد که یهودیت مرحله مقدماتی مسیحیت، مسیحیت نیز کاملتر از یهودیت و اسلام نیز کاملتر از مسیحیت است.

این مستبصر روسی با اشاره به اسلام آوردن خود، می افزاید: کتاب های احمد دیدات  و دیگر کتاب هایی را در زمینه دین اسلام مطالعه کردم  تا اینکه حقانیت دین اسلام برای من اثبات شد و در سال 1422ه یعنی 2002 م اسلام آوردم.


 

ادامه مطلب ...

کتاب خواندم شیعه را نابود کنم، شیعه شدم!


کتاب خواندم شیعه را نابود کنم، شیعه شدم!

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «عصام العماد» استاد دانشگاه الازهر مصر، در جمع دانشجویان شرکت کننده در ضیافت اندیشه قرآنی، دانشگاه صنعتی همدان درباره اصول و اعتقادات وهابیت افزود: مهمترین و اساسی‌ترین اختلاف وهابیون و شیعیان بر سر امیرالمومنین (ع) است که این مساله در طول نسل‌های متوالی به صورت تقلیدی ادامه می‌یابد، اما من با شناخت و تحقیق فراوان درباره زندگی حضرت علی(ع) تغییر عقیده داده و شیعه شدم.

وی درباره شکل‌گیری فرقه وهابیت اظهار کرد: من معتقدم آمریکا و انگلیس حامیان وهابیت هستند و مشکل وهابیون این است که راه خود را گم کرده‌اند.

عصام العماد تصریح کرد: از اشکالات دیگر وهابیون این است که اهل‌بیت(ع) را به هیچ عنوان قبول ندارند و اگر کسی به اهل‌بیت(ع) علاقه ورزد از وهابیت طرد می‌شود.

وی درباره رابطه با خانواده وهابی خود ادامه داد: تلاش‌های فراوانی کردم که نظر آنان را نسبت به وهابییت تغییر دهم، اما متاسفانه موفق نشدم.

این وهابی شیعه شده خاطرنشان کرد: بیداری یعنی بصیرت و نگرش افراد قبل و بعد از بیداری تغییر می‌کند، این بیداری که در عربستان، بحرین و یمن ایجاد شده باعث به وجود آمدن همبستگی در بین جوامع آنان شده است.

عصام‌العماد بزرگ‌ترین اشتباه وهابیت را تفسیر اشتباه لغات عنوان و خاطرنشان کرد: با تفسیر اشتباه می‌توان قرآن را ۱۸۰ درجه تغییر داد و مشکل محمدعبدالوهاب این بود که قرآن را بر اساس لغت‌نامه اعراب و نه بر اساس لغت‌نامه قرآنی تفسیر کرد و همان اشتباهی را کرد که خوارج با تفسیر اشتباه خود از قرآن کردند.

وی ادامه داد: اعتقاد وهابیت به شرک بودن توسل به بقاع متبرکه و حرم اهل بیت(ع) اشتباه در تفسیر کلمات وهابیت است، چراکه دشمنان درصدد بودند تا برای شیعه مشکلاتی را فراهم کنند و در این زمینه وهابیون به گمراهی کشیده شده و در کتاب‌های خود به جای خداشناسی به قبرشناسی رسیدند تا جایی که قبل از شیعه شدنم اینقدر در مورد این مسائل با سایرین صحبت می‌کردیم که من زمانی متوجه شدم به سمت مشکلات روانی حرکت کرده و اعتقادات اسلامی ما در حال گرایش به قبور است.

این مستبصر یمنی الاصل تصریح کرد: در وهابیت به قرآن توجه شده، اما به عمق و مفاهیم آن توجهی نمی‌شود.

وی گفت: کتابی از شیخ مفید درباره اهل بیت(ع) را به من سپردند و خواستند که نقد و تحلیل محکمی را برای این کتاب و مضامین آن بنویسم و معتقد بودند با نوشتن نقد بر این کتاب شیعه نابود خواهد شد، ولی من پس از مطالعه آن شیعه شدم.

عصام‌العماد بیان کرد: دلیل گرایش من به مذهب شیعه این است که شیعه از عمق اسلام برآمده است.

امروز زنده ام بولای تو یا علی.....


قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم :لو ان الریاض اقلام و البحر مداد و الجن حساب و الانس کتاب ما احصوا فضائل علی بن ابیطالب(ع)

حضرت رسول الله(ص) فرمودند:اگر درختان قلم و دریاها مرکب و جنییان حسابگر و انسان ها نویسنده شوند نمی توانند امتیازات و برتری علی بن ابیطالب(ع) را شماره کنند.

منبع:مناقب ص18طبع ایران سنه 1313 و کفایه الطالب کنجی شافعی ص 123

هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام تسلیت باد


هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام تسلیت باد.

ان شاالله  در راس همه امورتون دعا برای فرج آقا امام زمان (عج) فراموش نشه ،از خدا بخواهید این دست پلید وهابیت خوارج زمان ما با ظهور حضرت مهدی(عج) اگر قابل هدایت نیستند ریشه کن شود.

تهمت غلو و غالی بودن به شیعه


تهمت غلو و غالی بودن به شیعه


اشاره:

یکی از پدیده های انحرافی که در حوزه ی اعتقادات دینی در جهان اسلام رخ داده است پدیده غلو و ظهور غالیان است.آنان کسانی بودند که در حق پیامبر(ص)یا مولایم علی بن ابیطالب(ع)و ائمه اهل البیت(ع)یا افراد دیگر به الوهیت ،و حلول خداوند در آنها ، و با اتحاد خداوند  با آنان قایل شده اند.طبق گزارش های تاریخی ،بیشترین غلو در جهان اسلام در مورد مولایم امام علی(ع)و در حق او صورت گرفته است.شیخ مفید(ره)در مورد غلات گفته است:(عده ای از متظاهران به دین اسلامنند که در حق امیر المومنین(ع) و امامان از ذریه او قایل به الوهیت و نبوت شدند.آنان گمراه و کافرنند(امیرالمونین(ع) به قتل آنان دستور داده استو ائمه اهل البیت(ع)آنان را کافر و خارج ازز دین دانسته اند.{1}
نشانه های غلو:
غالیان در جهان اسلام عقایدی داشتندکه برخی از آنهابا عقاید مذاهب اسلامی همانند بودند. ولی عقایدیکه از ویژگی های آنان بود و نشانه های غلو به شمار میروندعبارتند از:
1)اعتقاد به الوهیت پیامبر اکرم(ص)یا مولایم امیر الومنین(ع)یا یکی از ائمه اهل البیت(ع)،یا فرد دیگری.
2)اعتقاد به اینکه تدبیر جهان به پیامبر اکرم(ص)یا امیر المونین(ع)یا ائمه اهل البیت(ع)یا افراد دیگری واگذار شده بود.
3)اعتقاد به نبوت امیر المونین(ع)یا ائمه دیگر ،یا فردی از امت اسلامی.
شیخ مفید (ره)در مورد نشانه های غلو گفته است:(در علامت غلو همین کافی است که فردی نشانه های مخلوق بودن را در پیشوایان معصوم(ع)نفی کند و به الوهیت آنان قایل شود)

پاورقی:
{1}:تصحیح الاعتقاد،ص109

چه قدر زیباست!!!

سلام محضر همه بازدید کنندگان عزیز

چه قدر قشنگ و زیباست واقعا هیچ مذهبی نیست که به اندازه شیعه دعاهای زیبا و پر معنا داشته باشد.



بـسْـمِ اللَّهِ الـنُّـورِ ،بـسْـمِ اللَّهِ نُـورِ الـنُّـورِ

بـسْـمِ اللَّهِ نُـــــورٌ عَـلــى‏ نُـــورٍ ،

بـسْـمِ اللَّهِ‏ الَّــــذى‏ هُـــوَ مُــدَبِّــرُ الاُمُــورِ

بـسْـمِ اللَّهِ الَّــــذى‏ خَلَقَ الـنُّـورَ مِنَ النُّورِ

اَلْـحَـمْدُ للَّهِ‏ِ الَّـذى‏ خَلَقَ الـنُّـورَ مِنَ الـنُّــورِ

وَ اَنْـــزَلَ الـــنُّـــــورَ عَــلــىَ الـــــطُّـــــــورِ

فـى‏ کِـتـابٍ‏ مَسْطُـورٍ ، فى‏ رَقٍّ مَـنْـشُـورٍ

بـِـقَـدَرٍ مَــقْــدُورٍ ، عَـلـى‏ نَـبـِىٍّ مَـحْـبُــورٍ

اَلْـحَـمْـدُ للَّهِ‏ِ الَّــذى‏ هُــوَ بـِالْـعِــزِّ مَـذْکُــورٌ

وَ بـِالْـفَـخْـرِ مَـشْهُـورٌ ، وَ عَـلَـى الـسَّـرَّ آءِ

وَ الــضَّــرَّ آءِ مَــشْـکُـورٌ ، وَ صَــلَّــى الـلّـهُ

عَلى‏ سَیِّـدِنا مُـحَـمَّـدٍ وَ آلِـهِ الـطَّـاهِـریـنَ

کیا این جوریند؟؟؟؟!!!!!

تزویر با لباس دیانت و تقوی به میدان می آید. 

 

تزویر سکه ای است دورو، که بر یک رویش نام خدا و بر روی دیگرش نقش ابلیس است.  

 

عوام خدایش را می بینند و اهل معرفت ابلیسش

 

و چه خون دلها خورد علی از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین

 

دانلود دعای کمیل(نمونه سبک های اجرا شده)

عرص سلام و ادب محضر ذاکرین اهل البیت(ع)

نمونه اجرا شده(سبک)دعای کمیل را با صدای امید ابراهیمی و حاج اصغر مومنی در تاریخ:1392/3/9 که در گلستان شهدای اصفهان قرائت شده آماده دریافت می باشد .


البته لازم به ذکر است در پست های قبلی مربوط به آموزش مداحی سبک های دیگر مداحان نیز آورده شده  که شما عزیزان می توانید از آنها نیز استفاده کنید .

لطفا نظرات و انتقادات سازنده خود را مطرح کنید


نیتت را عوض کن.............

امام محمد باقر(ع) می فرمایند:

مَن حَسُنَت نِیَّته، زِیدَ فِی رِزقِه

هر که خوش نیت باشد ، روزی اش افزایش می یابد.

                                                                                                                     بحارالانوار، ج 75 ، ص 175

میخواهم زندگی کنم......

امام محمد باقر(ع) فرمودند:


 مَنْ طَلَبَ الدُّنْیا اسْتِعْفافاً عَنِ النّاسِ، وَ سَعْیاً عَلی أهْلِهِ، وَ تَعَطُّفاً عَلی جارِهِ، لَقَی اللهَ عَزَّ وَجَلَّ یَوْمَ الْقِیامَهِ وَ وَجْهُهُ مِثْلُ الْقَمَرِ لَیْلَهَ الْبَدْرِ


هرکس دنیا را به جهت یکی از این سه حالت طلب کند روز قیامت در حالتی محشور می گردد و به ملاقات خداوند متعال نایل می شود که صورتش همچون ماه شب چهارده، نورانی است:

بی نیازی از مردم، آسایش و رفاه خانواده و عائله اش، کمک و رسیدگی به همسایه اش.

                                                                                                       وسائل الشّیعه، ج 17، ص 21، ح 5

نمونه گریزهای دعای کمیل بن زیاد(3)


 
https://telegram.me/eszakerinکانال ایستگاه ذاکرین تلگرام شامل متن روضه،شعر ،مرثیه ،مولودی،مدح و...جهت عضویت به لینکeszakerin@;کلیک کرده و جوینjoinرا بزنید .اگر برای عضویت به مشکل مواجه شدید برنامه تلگرام خود را بروزرسانی کنید و یا عدد 2 را به شماره 09363372889 ارسال فرمائید.
*****

و خضع لها کل شی ء


همه ذرات عالم هستی،همه ملائکه و موجودات زمین و آسمانها،همه کوهها و دریاها و بیابانها،همه ستارگان و کهکشانها همه آنچه در عالم ملک و ملکوت است مطیع تو هستند در برابرتو خاضع و فروتن هستند،اما من جاهل هنوز غرور دارم هنوز گردنکشی میکنم هنوز طغیان میکنم منم منم میکنم فکر میکنم برای خودم کسی هستم.

زیارت از دیدگاه اسلام

عرض سلام و ادب و احترام محضر کاربران گرامی
یکی از مسائلی که دشمنان اسلام و شیعه به خصوص فرقه خشونت طلب و تروریست وهابی روی آن مانور میدهند و ایجاد شبهه در افکار عمومی میکنند بحث زیارت ائمه(ع) و قبور است برای رفع اینگونه شبهه هاا شما را به مطالعه این کتاب دعوت میکنیم . به امید روزی که  این نقطه تاریک و دست ساز و دست پرورده سیاست دشمنان اسلام وهابیت و دیگر فرق ساختگی اگر قابل هدایت نیستند محو شوند یا علی مدد.


تبریک

https://telegram.me/eszakerinکانال ایستگاه ذاکرین تلگرام شامل متن روضه،شعر ،مرثیه ،مولودی،مدح و...جهت عضویت به لینکeszakerin@;کلیک کرده و جوینjoinرا بزنید .اگر برای عضویت به مشکل مواجه شدید برنامه تلگرام خود را بروزرسانی کنید و یا عدد 2 را به شماره 09363372889 ارسال فرمائید.
*****


فرا رسیدن عید سعید فطر برهمگان مبارک باد
برچسبها:

آموزش مداحی ،اصول مداحی،قواعد مداحی،چگونه میتوان مداح شد،آموزش دعا خوانی،نحوه شروع دعا،نحوه شروع کردن دعا و زیارات،دانلود مداحی جدید ،سبک سازی در مداحی،طریقه سبک گذاری بر شعر،اشعار مداحی جدید،سبک مداحی جدید،نحوه شروع مجلس در مداحی،آموزش مداحی ساده،میخواهم مداح شوم،دانلود شور جدید امام حسین،رباعیات در وصف حضرت علی،آموزش صدا سازی در مداحی،روضه خواندن، طریقه خواندن روضه،اشعار جدید مداحی،شعر مناجاتی جدید،دانلود شور جدید،دانلود واحد جدید،مقدمه چینی در مداحی،گریزهای مداحی،گریزهای دعای کمیل،گریزهای زیارت عاشورا،اشعار مدح حضرت علی،شعر مداحی،شناخت مستمع،

پرسشهای اهل سنت و پاسخ ما



 پرسشهای اهل سنت و پاسخ ماعناوین اصلی کتاب شامل:
مرقومه مبارکه آیة الله اشتهاردی؛ پیشگفتار؛ اختلاف ما با آنها در وضو؛ اوقات برگزاری نماز یومیه؛ گفتن اذان قبل از طلوع فجر؛ شهادت به ولایت علی در اذان و اقامه؛ گفتن «الصلوة خیر من النوم» در اذان صبح؛ حذف جمله «حی علی خیر العمل» از اذان و اقامه؛ فرستادن صلوات در موقع شنیدن نام مبارک حضرت محمد؛ خواندن نماز بلافاصله بعد از اذان؛ ایستادن در صفهای نماز جماعت؛ گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» در ابتدای سوره‌ها در نماز؛ بسته بودن دستها در حال نماز؛ آمین گفتن بعد از سوره حمد در نماز؛ خواندن سوره حمد در نماز جماعت توسط مأمومین؛ نخواندن یک سوره کامل در نماز بعد از سوره حمد؛ سجده بر فرش؛ پس از سجده دوم بلافاصله ایستادن...؛ قنوت در نماز؛ صلوات در تشهد نماز؛ صلوات بر محمد و آل محمد؛ منع از بلند فرستادن صلوات؛ تکان دادن انگشت سبابه در حال تشهد؛ برگرداندن صورت از قبله در موقع گفتن سلام؛ گفتن تکبیر بعد از سلام نماز؛ ممانعت عبور از جلوی نمازگزار؛ خواندن قرآن در مسجد النبی؛ اعتراض به دست به دعا برداشتن در مقابل قبر پیامبر؛ خواندن نماز پشت دیوار بقیع؛ بی تفاوتی نسبت به بعضی از صحابه؛ ممانعت از رفتن زن‌ها به زیارت اهل قبور؛ سرچشمه اختلافات؛ گفتن «یا رسول الله» و «یا علی» و... شرک است؛ زیارت حرم ائمه و نماز خواندن در آن و نذر کردن شرک است؛ متهم نمودن شیعه به بدعتگزاری؛ حرمت متعه (ازدواج موقت)؛ خوش خلقی شیعه؛ برگزاری نمازهای مستحبی به جماعت «تراویح» در شبهای ماه رمضان؛ عصمت ائمه و اهل بیت رسول الله؛ دعا و زیارات؛ به چه کسی شیعه می‌گویند؟؛ نهی از گریه و عزاداری بر مصائب اهل بیت‌؛ خواندن سوره‌هایی که سجده واجب دارد در نماز؛ تقیه و معنای آن؛ علت حضور شیعیان در نماز جماعت اهل سنت؛ زیارت قبور و دعا در کنار آنها؛ سجده بر حصیر؛ خمس؛ نحوه انداختن جامه احرام؛ خواندن دعا و گفتن تلبیه در موقع محرم شدن؛ نتیجه گیری؛ پاورقی
 
برای دانلود کتاب به ادامه مطالب بروید
 

ادامه مطلب ...

نمونه گریزهای دعای کمیل بن زیاد(2)


https://telegram.me/eszakerinکانال ایستگاه ذاکرین تلگرام شامل متن روضه،شعر ،مرثیه ،مولودی،مدح و...جهت عضویت به لینکeszakerin@;کلیک کرده و جوینjoinرا بزنید .اگر برای عضویت به مشکل مواجه شدید برنامه تلگرام خود را بروزرسانی کنید و یا عدد 2 را به شماره 09363372889 ارسال فرمائید.
*****
نمونه گریزهای دعای کمیل بن زیاد(2)
 برای شرکت در قرعه کشی بهترین سبک اینجا کلیک کنید

و لا یمکن الفرار من حکومتک

من جائی رو ندارم برم ،کجا برم که تحت حکومت تو نباشم ....

اینبار این مطلب رو میذارم دوست دارم شما عزیزان و ذاکرین محترم ادامه اون رو  با حال خودتون هنگام مناجات بگین
التماس دعا

الهی بحق محمد و علی و فاطمه و الحسن و الحسین الهی العفو....

مهربان من
 
بازم شب قدر ..

بازم شب توبه و بخشش

بازم شب رحمت
و بنده ای روسیاه و گناهکار به در خونت اومد

منطق ما اینه خودی نمیبینیم با این همه نافرمانی

بازم خدا خوبایی داره در خونش ...

همه دلخوشیم همینه این بزرگان رو وسیله شفاعت
و وساطت در خونش قرار بدم

خدای بزرگ ،ای خالق آسمانها و زمین
خودت کمکم کن ،نذار ناامید برگردم

الهی و ربی من لی غیرک
خدایا بحق پیامبران بر حقت،بحق پیامبر اعظم(ص)
بحق قرآن کریم،بحق چهارده نور مقدس(ع)
بحق همه اولیاء و مقربین درگاهت قسمت میدهم


اللهم عجل لولیک الفرج
ای آخرین ذخیره اللهی امشب برایم دعا کن
خیلی وضعم خرابه،خیلی آلودم...
آمده ام مرا هم بپذیر.....

نمونه گریزهای دعای کمیل بن زیاد(1)

https://telegram.me/eszakerinکانال ایستگاه ذاکرین تلگرام شامل متن روضه،شعر ،مرثیه ،مولودی،مدح و...جهت عضویت به لینکeszakerin@;کلیک کرده و جوینjoinرا بزنید .اگر برای عضویت به مشکل مواجه شدید برنامه تلگرام خود را بروزرسانی کنید و یا عدد 2 را به شماره 09363372889 ارسال فرمائید.
*****


گریزهای دعای کمیل
 د

بعد از (و عظم فیما عندک رغبته)..


امشب خیلی امید دارم،خودم روسیام اما رفقایی که باشون کمیل میخونم خیلی آبرو پیش خدا دارن از نفسشون بهره میبرم....

نمونه گریزهای دعای کمیل بن زیاد

https://telegram.me/eszakerinکانال ایستگاه ذاکرین تلگرام شامل متن روضه،شعر ،مرثیه ،مولودی،مدح و...جهت عضویت به لینکeszakerin@;کلیک کرده و جوینjoinرا بزنید .اگر برای عضویت به مشکل مواجه شدید برنامه تلگرام خود را بروزرسانی کنید و یا عدد 2 را به شماره 09363372889 ارسال فرمائید.
*****
 

عرض سلام و ادب و احترام محضر همه ذاکرین و مادحین اهل البیت(ع)،ان شالله خداوند بزرگ و مهربان همه ما را در راه قرآن و عترت خالص و ثابت قدم گرداند.بی شک یکی از قسمت های مهـــــــــم مداحی اجرای مراسمات دعا و خواندن زیارات وارده از اهل البیت و امامان معصوم(ع) می باشد که در این قسمت از هنر مقدس مداحی ابتدا مداح باید خود از آن دعا و زیارت سوخته باشد و ارتباط معنوی با دعا پیدا کند تا ان شالله در مستمع و مردم تاثیر بگذارد ولی در قسمت آموزش مداحی نمونه ای از گریزها برای استفاده ذاکرین و مادحین عزیز آورده شده است . اطفا نظرات سازنده خود و یا انتقادات خود را بیان کنید یا علی مدد.


برای شرکت در قرعه کشی بهترین سبک اینجا کلیک کنید


بعد از (اللهم اغفر لی الذنوب التی تحبس الدعا)


همه بدبختیم و بیچارگیم از اینجا شروع میشه در اثر کثرت گناه ،دعام حبس میشه ،بازم امیر المومنین یادم داده بگم خدا ببخش گناهایی رو که مانع استجابت دعام میشه....


لینکهای پیشنهادی در این زمینه:


نمونه سبک های قرائت شده دعای کمیل


بخش آموزش هنر مقدس مداحی


صفویان به زور ایرانیان را شیعه کردند


اشعار مناجات با خدای مهربان




لیالی قدر....

من آمدم.......

آری من آمدم با کوله باری مملو از گناه
بادلی پر از هوا و هوس
و.....

با این همه آمده ام مرا هم بپذیر...
چرا که تو مهربان تر از کسی هستی که فکر میکنم
تو مولا و آقای من هستی
تو  پوشاننده گناهانی
تو آمرزنده گناهان و نافرمانی های من هستی
اعتراف میکنم به گناهانم
پشیمان و دل شکسته آمدم
عمری در نافرمانی تو غوطه ورم
با این همه تو پناهگاه خوبی برایم هستی
آمده ام مرا هم بپذیر

ایام ضربت خوردن و شهادت مولی الموحدین
امیر المومنین علی (ع) بر همه مسلمانان و دوستاران
آن حضرت تسلیت و تعزیت باد.

در این شبهای عزیز و آمرزش گناه در راس همه امور دعا برای
فرج آقا امام زمان مهدی فاطمه(ع) فراموش نشود
چون این امر باعث می شود آقا در حقمان دعا کند .


ملتمس دعای شما آبرومندان به درگاه احدیت
 یا علی مدد

مرثیه زبانحال شهادت و ضربت خوردن حضرت علی

حسن از یک طرف می کرد زاری
حسین از سوی دیگر بی قراری
به سوی خانه آوردند شه را
سیه کردند از غم مهر و مه را
چو مولا شد غریب خانه خویش
بگفتا با دو فرزند جگر ریش
که بگذارید خود گردم روانه
به پای خود شوم وارد به خانه
که زینب باب خود اینسان نبیند
که تا بزم عزای من نچیند

دعای پایانی مجلس در رابطه با ضربت خردن و شهادت حضرت علی(ع)

بسمه تعالی
 
عرض سلام و ادب و احترام محضر بازدیدکنندگان عــــــــزیز به خصوص ذاکرین و مادحین اهل البیت(ع) ،در این قسمت چند نمونه از دعاهای پایانی که شما می توانید در مجلستون از اون استفاده کنید را می آوریم البته حقیر بارها گفته ام که مداحی یک هنر مقدسی است که با لایه های درونی انسانها ارتباط دارد و شما باید با توجه به زمان و مکان و به اصطلاح (سوختن خود)دعاهای پایانی را انجام دهید یا علی مدد.

خدایا به فرق شکافته علی مرتضی ،به سوز دل زینب کبری،فرج امام زمانمون برسان.
آنچه به خوبان درگهت در این شب قدر عطا میکنی به ماهم عطا بفرما.
شهدا و اموات ،گذشتگان از این دسته جمع کنار سفره احسان علی مرتضی میهمان بفرما.
آنچه گفتیم و نگفتیم و بدان نیازمندیم به لطف و کرمت برآور.
هرکه با امید تو محفل امیر المونین اومده ،هرکه به ما التماس دعا گفته حوائجش برآورده به خیر بگردان.
بالنبی و آله رحم الله من قرء الفاتحه مع الصلوات.