امام حسین(ع) فرمودند:
أیما اثنَین جَرى بینهما کلام فطلب أحدهما رضَـى الاخر کانَ سابقة الىَ الجنّة ؛
هر یک از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع و یکـى از آن دو رضایت دیگرى را بجـویـد ، سبقت گیـرنـده اهل بهشت خـواهـد بــود.
(محجه البیصاء ج 4،ص 228)
امام رضا (ع) فرمودند:
مَـن فـرّج عن مـومـن فـرّج الله عَن قَلبه یـَوم القیمة ؛
هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد.
(اصول کافى، ج 3، ص 268)
امام حسین (ع) فرمودند:
لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب ؛
جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد.
(تحف العقول ، ص 251)
حضرت زهرا (س) فرمودند:
فجعل الله...اطاعتنا نظاما للملة و امامتنا أمانا للفرقة؛
خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.
(بحار الانوار، ج 43، ص 158)
حبب الی من دنیاکم ثلاث: تلاوة کتاب الله و انظر فی وجه رسول و الانفاق فی سبیل الله؛
از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1-تلاوت قرآن 2-نگاه به چهره رسول خدا 3-انفاق در راه خدا
(وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص295)
حضرت زهرا (س) می فرمایند:
خیارکم الینکم مناکبة و اکرمهم لنسائهم؛
بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.
(دلال الامامه و کنزالعمال ، ج 7، ص225)
حضرت فاطمه (س) می فرمایند:
قاریءُ الحدید، و اذا وقعت، و الرحمن، یدعی فی السموات و الارض، ساکن الفردوس؛
تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند
نحن وسیلته فی خلقه و نحن خاصته و محل قدسه و نحن حجته فی غیبه و نحن ورثه أنبیائه؛
ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان خداییم و جایگاه پاکی ها، ما دلیل های روشن خداییم و وارث پیامران الهی
(شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید ، ج 16 ، ص 211)
ان السعید، کل السعید، حق السعید من أحب علیا فی حیاته و بعد موته؛
همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.
(مجمع الزوائد علامه هیثمى ، ج 9 ، ص 132)
من اصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحته؛
کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.
(بحار الانوار ، ج 70، ص 249 )
امام رضا (ع) فرمودند:
تزاوَرُوا تحـابـوا و تصـافحُـوا و لا تحـاشمـوا؛
به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید.
(بحارالانوار،ج78،ص 347)
اگر ما به اندازه ترسیدن یک عقرب از عِقاب خداوند بترسیم، همه کارهای عالم
اصلاح می شود.
مقدس ها همه کارشان خوب است، فقط ((من))شان را باید با خدا عوض کنند.
اگر مواظب دلتان باشید و غیر خدا را در آن راه ندهید، آنچه را دیگران نمی بینند
شما می بینید و آنچه را دیگرا نمی شنوند شما می شنوید
خداوند به قدری مهربان است که گویا فقط همین یک بنده را دارد که دائم به او می گوید:
این کار را بکن و این کار را نکن تا درست شوی.
تاثیر روزیِ حلال و حرام آن قدر زیاد است که ممکن است حلال زاده بخورد حرام زاده
شود یا حرام زاده بخورد حلال زاده شود.
منبع:وبلاگ معجزات کلمات
جوانے نزد شیخ حسنعلے نخودکی آمد و گفت :
سـه قفل در زندگی ام وجود دارد و سـه کلید از شما مےخواهم.
قفل اول اینست کــه دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم.
قفل دوم اینکــه دوست دارم کارم برکت داشته باشد.
قفل سوم اینکـه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.
براے قفل اول نمازت را اول وقت بخوان.
براے قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان.
براے قفل سوم نمازت را اول وقت بخوان.
جوان عرض کرد: سـه قفل با یک کلید ؟!شیخ فرمود : نماز اول وقت « شاه کلید » است !
منبع:وبلاگ معجزات کلمات
وَمَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَ لَهُمْ ابْتِغَآءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ تَثْبِیتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ کَمَثَلِ جَنَّةٍ بِرَبْوَةٍ أَصَابَهَا وَابِلٌ فَأَتَتْ أُکُلَهَا ضِعْفَیْنِ فَإِنْ لَمْ یُصِبْهَا وَابِلٌ فَطَلٌّ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ
سوره مبارکه بقره آیه 265
و مَثل کسانى که اموال خود را در طلب رضاى خداوند واستوارى روح خود انفاق مىکنند، همچون مَثل باغى است که در نقطهاى بلند باشد (واز هواى آزاد بحدّ کافى بهره بگیرد) وبارانهاى درشت به آن برسد ومیوهى خود را دو چندان بدهد. واگر باران درشتى نبارد، بارانهاى ریز و شبنم (ببارد تا همیشه این باغ شاداب و پر طراوت باشد.) و خداوند به آنچه انجام مىدهید بیناست.
درسهای این آیه:
1- اگر هدف، تحصیل رضاى خداوند ورشد و کمال روحى باشد، کارها بارور مىشود. «ابتغاء مرضات اللّه... فاتت اُکلها ضعفین»
2- اخلاص، ساده بدست نمىآید، باید به سراغ آن رفت. «ابتغاء مرضاة اللّه»
3- کارهاى خالص، همچون مزرعهاى در نقطهاى مرتفع است که از خرابى سیل محفوظ است. «بربوة اصابها»
4-
اگر هدف خدا باشد، از جلوهها و جمالها هم محروم نمىشویم. مخلصین در
جامعه محبوبتر از ریاکارانند. «جنّة بربوة» انفاق خالص، همانند مزرعهى در
دامنه کوه وزمین مرتفع است، که همه مردم آنرا مىبینند واز آن لذّت
مىبرند.
5 - مهمتر از امکانات، بهرهگیرى از امکانات است. بارانِ ریز
یا درشت مهم نیست، مهم آن است که زمین بتواند آن را جذب کند. «فان لم یصبها
وابل فطلّ»
الَّذِینَ یَأْکُلُونَ الرِّبَو اْ لَا یَقُومُونَ إِلَّا کَمَا یَقُومُ الَّذِى یَتَخَبَّطُهُ الْشَّیْطَنُ مِنَ الْمَسِّ ذَ لِکَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَیْعُ مِثْلُ الْرِّبَو اْ وَ أَحَلَّ اللَّهُ الْبَیْعَ وَحَرَّمَ الْرِّبَو اْ فَمَنْ جَآءَهُ مَوْعِظَةٌ مِّنْ رَّبِّهِ فَانْتَهَى فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللَّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُوْلَئِکَ أَصْحَبُ الْنَّارِ هُمْ فِیهَا خَلِدُونَ
سوره مبارکه بقره آیه 275
کسانى که ربامیخورند، (در قیامت از قبرها) بر نمىخیزند مگر همانند برخاستن کسى که بر
اثر تماس شیطان، آشفته ودیوانه شده است. (نمىتواند تعادل خود را حفظ کند،
گاهى زمین مىخورد و گاهى بر مىخیزد.) این (آسیب) بدان سبب است که گفتند:
داد و ستد نیز مانند ربا است. در حالى که خداوند خرید و فروش را حلال و ربا
را حرام کرده است. پس هرکس که موعظهاى از پروردگارش به او رسید و (از
رباخوارى) خوددارى کرد، آنچه در گذشته (از طریق ربا بدست آورده) مال اوست، و
کار او به خدا واگذار مىشود. امّا کسانى که (دوباره به رباخوارى)
بازگردند، آنان اهل آتش خواهند بود و در آن جاودانه میمانند.
درس های این آیه:
1-
رباخواران، از تعادل روحى و روانى برخوردار نیستند و جامعه را نیز از
تعادل اقتصادى خارج مىسازند. «کما یقوم الذى یتخبّطه الشیطان»
2- تشبیه بیع حلال به رباى حرام، نشانهى عدم تعادل فکرى آنان است. «یتخبّطه الشیطان... بانّهم قالوا انّما البیع مثل الربا»
3- شیطان، قدرت تصرف بر درون انسان را دارد. «یتخبّطه الشیطان من المَس»
4- توجیه گناه، راه را براى انجام گناه باز مىکند. «انّماالبیع مثل الربا»
5 - تا قبل از ابلاغ تکیف، مسئولیّتى نیست. «فمن جائه موعظة من ربّه»
6- احکام الهى، در جهت پند وتربیت مردم است. «جائه موعظة من ربّه»
7- قانون امروز، شامل گذشته افراد نمىشود. «فله ما سَلف»
8 - از گناه ناآگاهان اغماض مىشود، ولى از آگاهانِ مغرض و مُصرّ هرگز. «ومَن عاد فاولئک اصحاب النّار»
سوره مبارکه انعام آیه 102
بگو: آیا غیر خداوند، چیزى را بخوانیم که سود و زیانى براى ما ندارد و پس از آنکه خداوند هدایتمان کرد، به عقب باز گشته (و کافر) شویم؟ همچون کسى که شیاطین او را در زمین از راه به در بردهاند و سرگردان مانده است در حالى که براى او یارانى (دلسوز) است که او را به هدایت دعوت کرده (و مىگویند:) نزد ما بیا (و حقّ را بپذیر ولى او گوشش بدهکار نیست). بگو هدایتى که از سوى خدا باشد هدایت واقعى است و ما مأموریم که براى خداى جهانیان تسلیم باشیم.
درسهای این آیه شریفه:
1- با سؤال وجدانها را تحریک کنید. «قل أندعوا من دون اللَّه»2-
شرک، غیر منطقى است، چون انگیزهى پرستش، کسب سود یا دفع ضرر است و بتها
قادر به هیچ نفع وضرر رساندن نیستند. «لاینفعنا و لایضرّنا»
3- از غریزهى منفعتخواهى مردم، در راه تبلیغ و تربیت آنان استفاده کنیم. «لاینفعنا و لایضرّنا»
4- شرک، نوعى عقبگرد و ارتجاع اعتقادى است. «نردّ على اعقابنا»
5 - شرک، مایهى سرگردانى و تحیّر است. «حیران»
6- در برابر انحرافات، باید موضعگیرى صریح و مکرّر داشت. «قل أندعوا... قل اِنّ هُدَى اللَّه ...»
7- تسلیم خدا شدن، مایهى رشد خودماست. «لنُسلِمَ لربّ العالمین»
8 - نماز، همراه تقوى کارساز است. «اقیموا الصلوة واتّقوه»
9- ایمان به معاد ورستاخیز، عامل پیدایش تقوى در انسان است. «واتّقوه و هو الّذى الیه تحشرون»
آقا نگیر از دل من نورِ شورِ دیداره کرب و بلاتو
شب جمعه حرمت دشت کرامات آقا
زائر شش گوشه تو مادر سادات آقا
کی میشه باز قسمت من با دلی پر شیون و شین
دیدن بین الحرمین اونجا بیام دم بگیرم
یا کاشف الکرب حسین (2)
این دل تنگم عقده ها دارد گوئیا میل کربلا دارد (2)
جنت من یک نگاته ارباب دریاب قلبی که وقف عزاته
وطنم کرب و بلاست سینه زنم توی عزات
آرزومه باشه آخر جون دادنم پایین پات
علم گرفتار توئه لوح و قلم میگه حسین
بیت و حرم میگه حسین تو قتلگاه باه قدی خم
فاطمه هم میگه حسین (2)
این دل تنگم عقده ها دارد گوئیا میل کربلا دارد (2)
شاعر :یوسف رحیمی
دلم اسیر غربتِ ،کرب و بلای حضرته
تسلی بخش قلب من،شمیم سیب تربته
هر شب بارون شبنم،غربت هیئت ماتم
دستم دارم پرچم،میگم زیر علم،کل یومِ عاشورا
چشمام مثل دریا،قلبم مجنون شیدا
من با لطف سقا،میام سوی حرم،کل ارض کربلا
دلمم تنگه برای تو،حسین ارباب با وفای همه عالم توئی آقا
جونیمون فدای تو،حسین مهتاب شبای غم و ماتم توئی آقا
دلم تنگ کرب وبلات،بهشت من نیمه نگات
حسین ای محبوب خدا،حسین ارباب با وفا
*******
اسیر تیغ و خنجره،شقایقی که پرپره
نوایی محزون میرسه،حسین غریب مادره
زینب از روی تل،میبینه تو مقتل
خورشید زخمی پرپر،حسین نور عین،مرملُ بالدماء
محشر گشته برپا،ناله شیون غوغا
لاله اربا اربا،بدن بی کفن،مقطع الاعضاء
صدات زخمینگات زخمی،چشات محو بی کسی حرمو غربت زینب
روی نیزه لبات زخمی،میره از دست با تماسای سرت طاقت زینب
بخون قرآن قاری من،برای دلداری من
دل من در تاب و تبه،دیگه زینب جون به لبه
شاعر:یوسف رحیمی
بررسی بک جریان مرموز رسانه ای
در لندن جشن کوچکی با حضور جمعیتی کمتر از پانزده - بیست نفر برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم به توهین علیه عایشه پرداختند
اما یاسر الحبیب کیست؟ او در ابتدا با راه اندازی هیات «خدام المهدی» در کویت شناخته میشد. او در این هیات با سخنرانیهای خود به ایجاد تفرقه در شیعه و سنی میپرداخت. با اوج گیری فعالیتهای او، دولت کویت او را دستگیر و روانه زندان کرد؛ اما این زندان آن چنان طولانی نشد. پس از مدتی با فشار گروههای حامی حقوق بشر(!) انگلیس و امریکا آزاد شد. پس از آزادی از زندان و خلع تابعیت کویت، او مدتی به ایران آمد، اما به سرعت از ایران نیز خارج شده و به لندن پناهنده شد و انگلستان با آغوش باز پناهندگی سیاسی وی را پذیرفت.
«ما امشب علیه عایشه اعلام جنگ می کنیم(!)» این عبارت به مثابه اسم رمزی بود که توسط یک شبکه تلویزیونی از لندن به عالم اسلام مخابره شد. در لندن جشن کوچکی با حضور جمعیتی کمتر از پانزده-بیست نفر برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم به توهین علیه عایشه پرداختند. تصاویر این جشن به همراه سخنرانی یاسر الحبیب، روحانی کویتی مقیم لندن، به سرعت در برخی شبکه های خبری و شبکه های اجتماعی توزیع شد و ماهیگیران حرفهای آمدند تا از این آب گلآلود، ماهیهای بزرگ خود را صید کنند...
عرض سلام و ادب
یادی کنیم از گذشتگانمون ،پدر ها و مادرها ،آن کسانی که ما را با عشق خدا ،قرآن و اهل البت(ع) بزرگ کردند ،خصوصا ذاکر دلسوخته آل الله مرحوم حاج غلامرضا غزالی اصفهانی ،شاد کنید روح همه گذشتگان را با قرائت فاتحه صلوات.
غیر از تو دگر من به کسی کار ندارم در هر دو جهان غیرتو غمخوارندارم
از بهر نثار قدمت یوسف زهرا چیزی به جز از جان سر بازار ندارم
عمرم همه بگذشت به نادانی وغفلت در گلشن عمرم بجز از خار ندارم
با روی گل و چهره زیبای تو مولا دیگر به جهان کار به گلزار ندارم
ای آیت کبرای الهی نظری کن از دوری تو غیر دلی زار ندارم
آخر کشدم هجر تو ای مهدی زهرا جز بار غم هجر تو من بار ندارم
بنما نظری سوی غزالی ز عنایت غیر از تو دگر مونس ودلدار ندارم
مهر علی و آل علی توشه راهم یاری بجز از عترت اطهار ندارم
شعر ار مرحوم استاد غلامرضا غزالی اصفهانی
امام صادق علیه السلام:
عَلَیکُم بِالدُّعاءِ ، فَإِنَّکُم لاتَقَرَّبونَ إِلَى اللّه بِمِثلِهِ ، وَلا تَترُکوا صَغیرَةً لِصِغَرِها أَن تَدعُوا بِها ، إِنَّ صاحِبَ الصِّغارِ هُوَ صاحِبُ الکِبارِ؛
شما را سفارش مى کنم به دعا کردن، زیرا با هیچ چیز به مانند دعا به خدا نزدیک نمى شوید و دعا کردن براى هیچ امر کوچکى را، به خاطر کوچک بودنش رها نکنید، زیرا حاجتهاى کوچک نیز به دست همان کسى است که حاجتهاى بزرگ به دست اوست.
(کافى، ج2، ص467، ح6)
حسن خزّاز گفت: از امام رضا ( علیه السّلام ) شنیدم که فرمود:
بعضى از کسانى که ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شیعیان ما از دجّال بیشتر است.
حسن گفت: عرض کردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم ) به چه علّت؟
فرمود: به خاطر دوستىشان با دشمنان ما و دشمنىشان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حقّ و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
( صفات الشیعه ص 8 )
لطفا از صفحات دیگر نیز دیدن فرمائید
میلاد احمد عید خداونـدِ سرمد است
عالم ز مقدمش همه خلدِ مخلّد است
از ربِّ کعبه در حـرم کعبه حکم شد
بتها ادب کنید که میلاد احمد است
دوران بردگـی و اســارت تمــام شد
ای دختران زنده به گور، این محمّد است
بتهـا نـدا دهنـد به آوازۀ جلی
صلّ علی محمّد و صلِ علیٰ علی
این یـاور تمــامِ ضعیفـان عـالم است
این منجــی همیشــۀ اولاد آدم است
این رهنمای گمشدگان تـا قیام حشر
این شمعِ جمع خلق، رسول مکرم است
این روی انبیـای الهـی به جسم پاک
این پای تا به سر همه روح مجسم است
این طفل نه که صاحب تنزیل بوده است
شاگـرد او معلـم جبرییــل بوده است
غلامرضا سازگار(میثم)
ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و فرزندشان امام صادق(ع) در خدمت شما هستیم با این ماجرا
عمرو بن حریث گوید:
خدمت امام صادق(ع) رسیدم و آن حضرت در منزل برادرش عبدالله بن محمد بود عرض کردم:قربانت گردم ،چرا به این منزل منتقل شدی؟!فرمود:برای تفریح
کافی،ج2 ص23
امام رضا (ع) فرمودند:
یک وقتی را برای دیدار و همنشینی با برادرانتان قرار بدهید که شما را از (مشکلات) باطنی رهایی بخشد.
تحف العقول،ص45
آغاز هفته وحدت میان مسلمانان جهان را به همه تبریک عرض میکنیم
غروب روز سه شنبه دلم هوایی توست
و عاجزانه نگاهش به میزبانی توست
غروب روز سه شنبه دوباره می خوانم
بیاکه لحظه امداد آسمانی توست
نظر به حال دلم کن که سرد و خاموش است
همه امید من آقا به مهربانی توست
دوباره این دل شیدا مسافر راه است
مسیر عاشقی ام صحن جمکرانی توست
نگاه مرحمت تو مرا بزرگی داد
بیا که شعر و غزل ها همه فدایی توست
بیا و روضه کرب و بلا بخوان امشب
بیا که فاطمه مشتاق روضه خوانی توست