نظر سنجی..

حسادت یکی از بزرگترین آفات مداحی!

لطفا نظرات خود را در این باب بفرمایید.
دوست عزیز و گرامی شاعر و ذاکر اهل الیت(ع) ایمان غلامی نظر خود را چنین ایراد فرمودند:

سلام.عرض ادب چند نکته ای به نظرم رسید عرض کنم.
یکی از دلایل فقر فرهنگی در مراسمات و جامعه مداحی همین بخل و حسد به هم نوع خودمون یا همین هم لباسامونه به نظر بنده با توجه به آیه معروف کلهم نور واحد باید دریافت که ما هممون دنبال یه چیز اونم نام مبارک سید الشهدا صلوات الله علیه هستیم و یکی از دلایل قیام سید الشهدا این بود که من ودیگر منسوبین بیاد داشته باشیم که قراره سیره وشخصیت ایشان در ما نهادینه بشه حسد از خصلت های شیطان است وما روایات متواتر در این باب داریم اما انشاالله بکوشیم که در این دستگاه ابتدا به خلوص نیت بعد به بهتر برگزاری مراسم و بعدبه شکل و نوع خوندنامون بپردازیم چون این باید در ما جا بیفته که میکرفون و تریبون به ما هیچ چیز در خور شخصیتمون نخواهد داد.ومیدان دادن به هم نوعینمون در دستگاه سید الشهدا وظیفه ما است چون صاحب روضه ومجلس ما نیستیم که بخوایم برای مجلس تصمیم بگیریم و نکته آخر اینکه اگر بنده از خودم شروع کنم و از نظر دادن در مورد این   مداح و آن مداح پرهیز کنم و در جمع های دوستانه جلوگیر این مسئله باشم فکر میکنم یه مقدار در نوع حسادت ها تاثیر خواهد گداشت والسلام علیکم.


دوست بزرگوارشاعر اهل البیت (ع) سید علی احمدی نظرخود راچنین گفته اند:

سلام حسادت برا مداح یعنی نابودی
ولی قربون آقا باز میخره یه جورایی


ذاکر اهل البیت(ع)حاج سید عسگری داداش نژاد چنین دیدگاهی دارند:

بسم الله الرحمن الرحیم
باعرض سلام و خسته نباشید
حسد یک رذیله هست که هرچه ما از فضیلت مورد نظر یعنی تقوی و صداقت و .. دور بمانیم بدان دچاریم
دوست عزیزم فرمودند فقر فرهنگی
با همه احترامی که برای آقا ایمان عزیز قایل هستم باید عرض کنم اصلا ربطی به فقر فرهنگی ندارد
در دستگاه اباعبدالله با وجود اباعبدالله و شهدای کربلا کجا فقر فرهنگی وجود دارد و حال آنکه مشکل از فقر دریافت من و امثال من است
اصل حسد زمانی حاصل می شود که من متاعی را ندارم
و یا از دست یابی به آن محروم یا ناتوان هستم
اما در دستگاه اباعبدالله مشکل کجاست؟
چرا بعضی ها می گویند مداح هستند و حسادت دارند؟
آیا می شود کسی مداح باشد و حسادت هم بکند؟
نه. نمی شود
کسی که مداح است و مداح واقعی و نه فقط در شعار و ظاهر  .نیت او در خفا و انظار رضایت خداست و منظورش نوکری اهل بیت .
پس اگر او رضایت الله مد نظرش باشد از اینکه شخصی بهتر
بخواند یا مجلسش شلوغتر باشد حسد نمی ورزد
غیبت نمی کند
تهمت نمی زند و ...
امید اینکه مداح باشیم . مداح اهل بیت نه مداح مردم
و منظور نظر ما رضایت الله و نوکری برای اهل بیت باشد ایشالله
نه به اسم دم از نوکری بزنیم و دنبال دلالی یا درآمد و ... باشیم
یا حق
سید


مداح اهل البیت(ع) مجتبی اثنا عشری در این باب چنین نظری دارند:
       بسم رب عشق
مطلبتون زیباست.نظرات زیبایی هم از ذاکران عزیز به ثبت رسیده.دم همتون گرم
حقیر فقط یه چیز میگمو بیش ازین وقت شریف رو نمیگیرم
ما برا کی داریم کار میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا کسانی غیر اهل بیت؟
یا یه جور دیگه بگم
در مورد بعضی از مداحان عزیز این سوال هست که ما برا چی داریم کار میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول بچه ها که دیگه روضه باز نکنم...
اما حرف من یه چیزه
به همون حسینی که ما براش نفس میزنیم ارزش مداحای عزیز فقط تو اخلاصشونه
اگه قرار باشه پیشرفتی هم بکنن فقط به واسطه همین اخلاصه
خود خدا شاهده که تو محرم امسال چی شدو چی برام ثابت شد
ایشالا که اخلاصمون باعث پیشرفتمون بشه و بتونیم معنای کلمه مداحو تو وجودمون پرورش بدیم
برا ماهم دعا کنید


نویسنده وبلاگ کربلایی سعید وحدانی با نام جاهد چنین نظری دارند:
با عرض سلام ، البته بنده حقیر مداح نیستم
ولی بدم نیومد نقل قولی کرده باشم از مولای متقیان
حضرت علی(ع):
"صحة الجسد من قلة الحسد"

حسد چون کم بُوَد، تن سالم بُوَد.

نظر آقای مجتبی اثنا عشری هم یه بیتی از مرحوم سیدجواد ذاکر یادم انداخت:

گر می برندت واصلی  *  گر میروی بی حاصلی
یا "حیدر"


ان شا الله منتظر نظرات شما در این باب هستم .

ان شا الله شاهد شکوه روز افزون عزاداریهای سید الشهدا و ائمه در این مملکت باشیم .

نظرات 7 + ارسال نظر
ایمان غلامی جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:05 ب.ظ http://boyepirahanehoseyn.blogfa.com

سلام.عرض ادب چند نکته ای به نظرم رسید عرض کنم.
یکی از دلایل فقر فرهنگی در مراسمات و جامعه مداحی همین بخل و حسد به هم نوع خودمون یا همین هم لباسامونه به نظر بنده با توجه به آیه معروف کلهم نور واحد باید دریافت که ما هممون دنبال یه چیز اونم نام مبارک سید الشهدا صلوات الله علیه هستیم و یکی از دلایل قیام سید الشهدا این بود که من ودیگر منسوبین بیاد داشته باشیم که قراره سیره وشخصیت ایشان در ما نهادینه بشه حسد از خصلت های شیطان است وما روایات متواتر در این باب داریم اما انشاالله بکوشیم که در این دستگاه ابتدا به خلوص نیت بعد به بهتر برگزاری مراسم و بعدبه شکل و نوع خوندنامون بپردازیم چون این باید در ما جا بیفته که میکرفون و تریبون به ما هیچ چیز در خور شخصیتمون نخواهد داد.ومیدان دادن به هم نوعینمون در دستگاه سید الشهدا وظیفه ما است چون صاحب روضه ومجلس ما نیستیم که بخوایم برای مجلس تصمیم بگیریم و نکته آخر اینکه اگر بنده از خودم شروع کنم و از نظر دادن در مورد این مداح و آن مداح پرهیز کنم و در جمع های دوستانه جلوگیر این مسئله باشم فکر میکنم یه مقدار در نوع حسادت ها تاثیر خواهد گداشت والسلام علیکم.
یا ضیغم المهمهم و یا ناصر نبی..یا فارق الکتائب و یا قاتل القوی..یا قاهر العدو ویا والی الولی.....
شام شهادت خانم رقیه س
چو زینب س پیگرش را آب میریخت//ستاره بر تن مهتاب میریخت//همه دیده اند چون زهرای اطهرس//زهرجای تنش خون آی میریخت.

سید علی جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:00 ب.ظ http://harfeghalam.blogfa.com

سلام حسادت برا مداح یعنی نابودی
ولی قربون آقا باز میخره یه جورایی

ذاکر کربلا جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:50 ب.ظ http://zaker-karbala.ir

بسم الله الرحمن الرحیم
باعرض سلام و خسته نباشید
حسد یک رذیله هست که هرچه ما از فضیلت مورد نظر یعنی تقوی و صداقت و .. دور بمانیم بدان دچاریم
دوست عزیزم فرمودند فقر فرهنگی
با همه احترامی که برای آقا ایمان عزیز قایل هستم باید عرض کنم اصلا ربطی به فقر فرهنگی ندارد
در دستگاه اباعبدالله با وجود اباعبدالله و شهدای کربلا کجا فقر فرهنگی وجود دارد و حال آنکه مشکل از فقر دریافت من و امثال من است
اصل حسد زمانی حاصل می شود که من متاعی را ندارم
و یا از دست یابی به آن محروم یا ناتوان هستم
اما در دستگاه اباعبدالله مشکل کجاست؟
چرا بعضی ها می گویند مداح هستند و حسادت دارند؟
آیا می شود کسی مداح باشد و حسادت هم بکند؟
نه. نمی شود
کسی که مداح است و مداح واقعی و نه فقط در شعار و ظاهر .نیت او در خفا و انظار رضایت خداست و منظورش نوکری اهل بیت .
پس اگر او رضایت الله مد نظرش باشد از اینکه شخصی بهتر
بخواند یا مجلسش شلوغتر باشد حسد نمی ورزد
غیبت نمی کند
تهمت نمی زند و ...
امید اینکه مداح باشیم . مداح اهل بیت نه مداح مردم
و منظور نظر ما رضایت الله و نوکری برای اهل بیت باشد ایشالله
نه به اسم دم از نوکری بزنیم و دنبال دلالی یا درآمد و ... باشیم
یا حق
سید

d جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:43 ب.ظ http://ab-ahmadi.blogfa.com/

سلام شما لینک شدین

پرستوی مهاجر سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:55 ق.ظ http://Khalil-sadeghi.blogfa.com

سلام
بسیار خوب
به ما هم سر بزنید

مجتبی پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ق.ظ http://beiragheeshgh.blogfa.com

بسم رب عشق
مطلبتون زیباست.نظرات زیبایی هم از ذاکران عزیز به ثبت رسیده.دم همتون گرم
حقیر فقط یه چیز میگمو بیش ازین وقت شریف رو نمیگیرم
ما برا کی داریم کار میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا کسانی غیر اهل بیت؟
یا یه جور دیگه بگم
در مورد بعضی از مداحان عزیز این سوال هست که ما برا چی داریم کار میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به قول بچه ها که دیگه روضه باز نکنم...
اما حرف من یه چیزه
به همون حسینی که ما براش نفس میزنیم ارزش مداحای عزیز فقط تو اخلاصشونه
اگه قرار باشه پیشرفتی هم بکنن فقط به واسطه همین اخلاصه
خود خدا شاهده که تو محرم امسال چی شدو چی برام ثابت شد
ایشالا که اخلاصمون باعث پیشرفتمون بشه و بتونیم معنای کلمه مداحو تو وجودمون پرورش بدیم
برا ماهم دعا کنید
وقت کردید به وبلاگ خودتون سر بزنید و با نظراتون سرافرازمون کنید
التماس دعا
یاعلی

جاهد چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ق.ظ http://zakerolheidar.blogfa.com/

با عرض سلام ، البته بنده حقیر مداح نیستم
ولی بدم نیومد نقل قولی کرده باشم از مولای متقیان
حضرت علی(ع):
"صحة الجسد من قلة الحسد"

حسد چون کم بُوَد، تن سالم بُوَد.

نظر آقای مجتبی اثنا عشری هم یه بیتی از مرحوم سیدجواد ذاکر یادم انداخت:

گر می برندت واصلی * گر میروی بی حاصلی

یا "حیدر"

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد