آیا حضرت آدم (ع) هم به اهل البیت(ع) توسل پیدا کرده است؟!

آیا حضرت آدم (ع) هم به اهل البیت(ع) توسل پیدا کرده است؟!


منبع از کتب اهل سنت : تفسیر درالمنثور جلال الدین سیوطی    ص۳۲۳  ۳۲۴

ترجمه متن صفحه ۳۲۳ : حضرت آدم به خداوند می فرماید : پروردگارا من از تو به حق محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم می خواهم که تو پاک و منزه هستی و جز تو خدایی نیست که من به خودم ظلم کردم پس توبه مرا بپذیر همانا که تو توبه پذیر بخشنده هستی.این همان کلماتی است که خدا به حضرت آدم برای بپذیرفتن توبه او آموخته بود.
ترجمه متن صفحه ۳۲۴ : روایت است از ابن نجار که او از ابن عباس روایت می کند که گفت : من از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پرسیدم آن کلمات کدام کلمات بودند که خداوند به حضرت آدم آموخت و توبه او را پذیرفت. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : حضرت آدم خدا را صدا زد بحق محمد ، و علی ، و فاطمه ، و حسن ، و حسین توبه مرا بپذیر پس بعد از آن خداوند توبه حضرت آدم علیه السلام را پذیرفت.

برچسبها:

اهل سنت و توسل,توسل پیدا کردن به اهل البیت, متوسل شدن به اهل البیت,حضرت آدم و توسل به اهل البیت,اثبات توسل به اهل البیت محرم 91, توسل به امام حسین (ع) محرم 91, پاسخ به شبهات توسل به اهل البیت وهابیت

منبع از کتب اهل سنت : تفسیر درالمنثور جلال الدین سیوطی    ص۳۲۳  ۳۲۴

ترجمه متن صفحه ۳۲۳ : حضرت آدم به خداوند می فرماید : پروردگارا من از تو به حق محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم می خواهم که تو پاک و منزه هستی و جز تو خدایی نیست که من به خودم ظلم کردم پس توبه مرا بپذیر همانا که تو توبه پذیر بخشنده هستی.این همان کلماتی است که خدا به حضرت آدم برای بپذیرفتن توبه او آموخته بود.
ترجمه متن صفحه ۳۲۴ : روایت است از ابن نجار که او از ابن عباس روایت می کند که گفت : من از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پرسیدم آن کلمات کدام کلمات بودند که خداوند به حضرت آدم آموخت و توبه او را پذیرفت. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : حضرت آدم خدا را صدا زد بحق محمد ، و علی ، و فاطمه ، و حسن ، و حسین توبه مرا بپذیر پس بعد از آن خداوند توبه حضرت آدم علیه السلام را پذیرفت.

نظرات 7 + ارسال نظر
ماه کربلا پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:35 ب.ظ http://www.mahkarbala.blogfa.com

اعوذبالله من الکرب و البلا
باسلام
با ویژه نامه محرم تا روز30صفر هر روز منتظر قدوم سبز و نظرات سازنده شماهستیم
خدانگهدار

مه کربلا چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 ب.ظ http://www.mahkarbala.blogfa.com

دوستان با من و دل ناله و فریاد کنید / آه را با نفس از حبس دل آزاد کنید
فرا رسیدن ماه محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم
ممنون میشم سر بزنید

مجتبی شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:39 ب.ظ http://beiragheeshgh.blogfa.com

با عرض سلام و تسلیت خدمت ساحت مقدس آقا امام زمان(عج) و شما نوکران مخلص
با مداحی های محرم به روزیم...
سر بزنید و نظر بدید...
التماس دعا

مه کربلا جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:29 ق.ظ http://www.mahkarbala.blogfa.com

السلام علی الحسین*وعلی علی بن الحسین*وعلی اولاد الحسین*وعلی الاصحاب الحسین*وعلی العباس الحسین

کربلایی پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ http://www.karbalai.blogfa.com

سلام

اپممممممممممم

مداحی بنده حقیر

یاعلی مدد

بهنام مهدیون جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:36 ب.ظ http://mohsen-dadashi.persainblog.ir


غم تو بر غم طفـل حسنت چسبیـــده

مُهر غـــمخانه سر انجمنت چــسبیده

لب دریا،لب ســقا ،لب اصغــر تشنـه

از عطش،نوک زبان بر دهنت چسبیده

بود مجروح و کفن دوخت برایت زهرا

از همان خون به روی پیرهنت چسبیده

تا تو عریان شوی اندر ته گودال ببــین

پنــجــۀ نیزه ز روی کــفنت چــسبــیده

نورخورشید و جراحات تنت،تکه کفــن

دردسر ساز شده،چون به تنت چسبــیده

نعل تازه چقدر سفت و زمخت است حسین

زیر پای سـُـــم اســبان بدنت چـــســبیده

محسن داداشی

کربلایی شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ب.ظ http://www.karbalai.blogfa.com

سلام

اپم

خوشحال میشم یه سری به ما بزنین؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد