آقای خوبم بیا که بوی سوختن درب خانه ی مادرت زهرا در تمام کوچه ها پیچیده......................

آقای خوبم بیا که بوی سوختن درب خانه ی مادرت زهرا در تمام کوچه ها پیچیده......................


گروه های تکفیری و سلفی مصر با حمله به مراسم میلاد امام زمان (عج) نزدیک قاهره، دانشمند مستبصر مصری را به شهادت رساندند.تکفیری های مصر یکشنبه شب، «شیخ حسن شحاته» فارغ التحصیل الازهر را به همراه سه تن دیگر از پیروان اهل بیت(ع) از جمله برادر این عالم بزرگ، به شهادت رساندند.


  

منابع رسانه ای مصری تاکید کردند، گروه های افراطی با اجیر کردن عده ای چماق دار و اراذل و اوباش، از آنها خواستند با حمله به مراسم جشن پیروان اهل بیت (ع) به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در روستای «زاویة أبومسلم» در منطقه هرم در استان "الجیزة" نزدیک قاهره، حاضران در این مراسم را به شهادت برسانند.

در نتیجه این اوامر و تحریک اهالی منطقه علیه پیروان اهل بیت (ع)، چماق داران با حمله به منزلی که مراسم جشن در آن برگزار شده بود چهار تن از جمله شیخ حسن شحاته، دانشمند مستبصر و برادرش را به همراه دو تن دیگر با سلاح سرد به شهادت رساندند؛ و بقیه حاضران در این مراسم را نیز به شدت ضرب و جرح کردند. مهاجمان سپس آن خانه را به آتش کشیدند.

منابع بیمارستانی مصر شهادت فوت این افراد را ضربات چماق و سنگ و سلاح سرد بر روی سر و صورتشان اعلام کرده اند.

گفته می شود افراطیون پس از قتل این افراد، آنان را بر روی زمین کشیده و شعار می دادند "شیعیان را بکشید" و (شیعیان کافرند).

بر اساس گزارش منابع بیمارستانی، به علت کشیده شدن اجساد بر روی زمین و گرداندن آنها در روستای " زاویه ابومسلّم "، هویت یکی از افراد مزبور قابل شناسایی نیست و مقامات مصری دستور اجرای آزمایش "DNA" را صادر کرده اند.

سایت مصری "الیوم السابع"، به نقل از دادستانی کل این کشور تأکید کرد تحقیق نشان می دهد یکی از مقتولان، شیخ حسن شحاته است.

به گفته شاهدان در جریان این حمله، نیروهای پلیس مصر نزدیک محل حادثه حضور داشتند، اما به علت شمار اندک نیروهایشان، ازدحام فراوان اهالی و مسلح بودن مهاجمان، قادر به دفاع از حقوق این شهروندان نبوده اند.

این حمله دقیقا یک هفته پس از برگزاری گردهمایی افراطیون سلفی در مصر با هدف کمک به تروریست های سوریه و بیان مواضع افراطی علیه شیعیان منطقه اتفاق افتاد.

در این گردهمایی که اظهارات توهین آمیز بسیاری ضد پیروان اهل بیت (ع) مطرح شد، "محمد مرسی"، رئیس جمهور مصر، حضور داشت.

گفته می شود گردهمایی مزبور را نهاد ناشناخته ای موسوم به «انجمن علمای اهل سنت» برگزار کرده است. این در حالی است که انجمن یاد شده حتی پایگاه مشخصی بر روی اینترنت ندارد و صفوت حجازی، از مشایخ تکفیری، ادعای دبیرکلی این انجمن را دارد و فقط شمار اندکی از افراطیون سلفی مصر، ادعای عضویت در این نهاد تندرو و ضد شیعه را مطرح کرده اند.

بر این اساس، "طلعت ابراهیم"، دادستان کل مصر، دستور تحقیق فوری درباره حوادث روستای ابومسلم را صادر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد